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27장 성례에 대하여

  1. 성례는 은혜 언약의 거룩한 표요, 인치심이며,1) 하나님께서 직접 제정하신 것이다.2) 성례는 그리스도와 그분의 은혜를 나타내고, 그분 안에 있는 우리의 유익을 확증하며,3) 또한 교회에 속한 자들과 세상 사람들을 가시적으로 구별하고,4) 그리스도의 말씀에 따라 그분 안에서 엄숙하게 하나님을 섬기도록 한다.5)

    Sacraments are holy signs and seals of the covenant of grace,[1] immediately instituted by God,[2] to represent Christ and His benefits; and to confirm our interest in Him:[3] as also, to put a visible difference between those that belong unto the Church and the rest of the world;[4] and solemnly to engage them to the service of God in Christ, according to His Word.[5]

  2. 모든 성례에서 표와 그 의미 사이에는 영적 관계, 또는 성례적 일치가 있다. 그러므로 한쪽의 이름과 효력이 다른 한쪽에 귀속되는 일이 실현된다.6)

    There is, in every sacrament, a spiritual relation, or sacramental union, between the sign and the thing signified: whence it comes to pass, that the names and effects of the one are attributed to the other.[6]

  3. 바르게 행사된 성례에 나타나는 은혜는 그 안에 있는 어떤 능력에 의해 주어지는 것이 아니다. 또 성례의 효능은 집례하는 사람의 경건함이나 의도에 달려있지 않고,7) 다만 성령의 사역에,8) 그리고 집례의 위임 명령과 함께 합당하게 받는 자들에게 주시는 은혜의 약속을 포함하는 제도적 말씀에 달려있다.9)

    The grace which is exhibited in or by the sacraments rightly used, is not conferred by any power in them; neither does the efficacy of a sacrament depend upon the piety or intention of him that does administer it:[7] but upon the work of the Spirit,[8] and the word of institution, which contains, together with a precept authorizing the use thereof, a promise of benefit to worthy receivers.[9]

  4. 복음서에는 그리스도 우리 주께서 제정하신 오직 두 성례가 있는데, 즉 세례와 주의 만찬이다. 어느 것도 합법적으로 임명된 말씀 사역자 외에는 집례할 수 없다.10)

    There are only two sacraments ordained by Christ our Lord in the Gospel; that is to say, Baptism, and the Supper of the Lord: neither of which may be dispensed by any, but by a minister of the Word lawfully ordained.[10]

  5. 구약의 성례는 그것이 의미하고 표시하는 영적인 것들에 관해서 신약의 성례와 본질적으로 동일하다.11)

    The sacraments of the Old Testament in regard to the spiritual things thereby signified and exhibited, were, for substance, the same with those of the new.[11]

번역/편집 : 나쥬니 (www.nazuni.pe.kr)