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30장 교회의 권징에 대하여

  1. 교회의 왕과 머리이신 주 예수께서는 교회 정치를 위정자가 아닌 교회 직분자들의 손에 맡기셨다.1)

    The Lord Jesus, as king and head of His Church, has therein appointed a government, in the hand of Church officers, distinct from the civil magistrate.[1]

  2. 이 교직자들은 천국 열쇠를 약속받았기 때문에, 죄를 유지하고 면제하는 권한, 회개하지 않는 자들에게 말씀과 권징에 의해 천국을 닫는 권한, 회개하는 죄인에게 복음 사역에 의해, 필요한 경우에 권징 해제에 의해 천국을 여는 권한을 각각 가지고 있다.2)

    To these officers the keys of the kingdom of heaven are committed; by virtue whereof, they have power, respectively, to retain, and remit sins; to shut that kingdom against the impenitent, both by the Word, and censures; and to open it unto penitent sinners, by the ministry of the Gospel; and by absolution from censures, as occasion shall require.[2]

  3. 교회의 권징은 범죄한 교우를 돌이켜 얻기 위하여, 다른 사람들이 같은 범죄에 빠지는 것을 막기 위하여, 덩어리 전체에 퍼지는 누룩을 제거하기 위하여, 그리스도의 영광과 복음의 거룩한 고백을 변호하기 위하여, 악명 높고 완고한 범죄자들에 의해 그분의 언약과 인치심이 신성 모독을 당하였을 경우 교회에 내려질 하나님의 진노를 막기 위하여 필요하다.3)

    Church censures are necessary, for the reclaiming and gaining of offending brethres, for deterring of others from the like offenses, for purging out of that leaven which might infect the whole lump, for vindicating the honor of Christ, and the holy profession of the Gospel, and for preventing the wrath of God, which might justly fall upon the Church, if they should suffer His covenant, and the seals thereof, to be profaned by notorious and obstinate offenders.[3]

  4. 이 목적들을 더 효과있게 성취하기 위하여, 교회의 직분자들은 죄의 성질과 죄인의 과실에 따라 권고하거나, 일시적으로 성찬을 정지시키거나, 교회에서 제명할 수 있다.4)

    For the better attaining of these ends, the officers of the Church are to proceed by admonition; suspension from the sacrament of the Lord's Supper for a season; and by excommunication from the Church; according to the nature of the crime, and demerit of the person.[4]

번역/편집 : 나쥬니 (www.nazuni.pe.kr)